Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Artikel 3 - Het aanbod
Artikel 4 - De overeenkomst
Artikel 5 - Herroepingsrecht
Artikel 6 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 7 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten
daarvan
Artikel 8 - Verplichtingen van Nuvvana bij herroeping
Artikel 9 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 10 - De prijs
Artikel 11 - Nakoming en extra garantie
Artikel 12 - Levering en uitvoering
Artikel 13 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 14 - Betaling
Artikel 15 - Klachtenregeling
Artikel 16 - Geschillen
Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen



Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
   1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument
       producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een
       overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten
       door Nuvvana worden geleverd of door een derde partij op basis van een
       afspraak tussen die derde en Nuvvana;
   2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken
       van zijn herroepingsrecht;
   3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die
       verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of
       beroepsactiviteit;
   4. Dag: kalenderdag;
   5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en
       geleverd worden;
   6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige
       levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een
       bepaalde periode;
   7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen
       e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie
       die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die
       toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is
       afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die
       ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk
       maakt;
   8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de
       bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
   9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen Nuvvana en de
       consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd
       systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of
       diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend
       of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
       communicatie op afstand;
 10. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden
       opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
         ● Nuvvana: de rechtspersoon als nader gedefinieerd in artikel 2, die
            producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan
            consumenten aanbiedt als uiteengezet onder deze algemene
            voorwaarden;
  11. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden
        gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument
        en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn
        samengekomen;

Artikel 2 – Toepasselijkheid

   1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van
       Nuvvana en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen
       ondernemer en consument.Lorem I
   2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst
       van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar
       gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Nuvvana voordat de
       overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de
       algemene voorwaarden bij Nuvvana zijn in te zien en dat zij op verzoek
       van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
   3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in
       afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand
       wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs
       elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld
       op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige
       manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
       Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op
       afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene
       voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en
       dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op
       andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
   4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens 
       specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het
       tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de
       consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds
       beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig
       is.


Artikel 3 – Het aanbod

   1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
       voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
   2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
       aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving
       is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod
       door de consument mogelijk te maken. Als Nuvvana gebruik maakt van
       afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
       aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke
       vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Nuvvana niet.
   3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk
       is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van
       het aanbod zijn verbonden.


Artikel 4 – De overeenkomst

   1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot
       stand op het moment van aanvaarding door de consument van het
       aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
   2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft
       aanvaard, bevestigt Nuvvana onverwijld langs elektronische weg de
       ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst
       van deze aanvaarding niet door Nuvvana is bevestigd, kan de consument
       de overeenkomst ontbinden. Na ontvangst van deze bevestiging is het
       voor de consument niet langer mogelijk en overeenkomst te ontbinden
       of annuleren: wel kan de consument gebruik maken van het
       herroepingsrecht (artikel 6).
   3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Nuvvana
       passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging
       van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige
       webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal
       Nuvvana daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
   4. Nuvvana kan zich - binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de
       consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van
       al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord
       aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Nuvvana op grond van
       dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te
       gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te
       weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
   5. Nuvvana zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale
       inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op
       zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke
       manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,
       meesturen:
         1. het bezoekadres van de vestiging van Nuvvana waar de
              consument met klachten terecht kan;
         2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument
             van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een
             duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
             herroepingsrecht;
         3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
         4. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst
             of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van
             aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van
             de overeenkomst op afstand;
         5. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de
             overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van
             onbepaalde duur is;
         6. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het
             modelformulier voor herroeping.
   6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts
       van toepassing op de eerste levering.


Artikel 5 – Herroepingsrecht

   1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop
       van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 (veertien)
       dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Nuvvana mag de
       consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot
       opgave van zijn reden(en) verplichten.
   2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de
       consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die
       niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
         1. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten
             heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem
             aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. Nuvvana
             mag, mits zij de consument hier voorafgaand aan het
             bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een
             bestelling van meerdere producten met een verschillende
             levertijd weigeren.
         2. als de levering van een product bestaat uit verschillende
             zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een
             door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste
             onderdeel heeft ontvangen;
         3. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten
             gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument,
             of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft
             ontvangen.

   Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
   1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst
       voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is
       geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen
       ontbinden. Nuvvana mag de consument vragen naar de reden van
       herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
   2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het
       sluiten van de overeenkomst.


Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op
een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
   1. Indien Nuvvana de consument de wettelijk verplichte informatie over het
       herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft
       verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de
       oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel
       vastgestelde bedenktijd.
   2. Indien Nuvvana de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de
       consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de
       ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de
       bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie
       heeft ontvangen.


Artikel 6 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

   1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het
       product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of
       gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de 
       werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat
       de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals
       hij dat in een winkel zou mogen doen.
   2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het
       product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product
       die verder gaat dan is toegestaan in lid 1.
   3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het
       product als Nuvvana hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst
       alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft
       verstrekt.


Artikel 7 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en
kosten daarvan

   1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit
       binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor
       herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan Nuvvana.
   2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in
       lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of
       overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) Nuvvana. Dit hoeft niet als
       Nuvvana heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument
       heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het
       product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
   3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren,
       indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en
       conform de door Nuvvana verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
   4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het
       herroepingsrecht ligt bij de consument.
   5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van
       het product. Als Nuvvana niet heeft gemeld dat de consument deze
       kosten moet dragen of als Nuvvana aangeeft de kosten zelf te dragen,
       hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
   6. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke
       levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud,
       indien:
         1. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft
             ingestemd met het beginnen van de nakoming van de
             overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
         2. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het
             verlenen van zijn toestemming; of
         3. Nuvvana heeft nagelaten deze verklaring van de consument te
             bevestigen.
   7. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle
       aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.


Artikel 8 – Verplichtingen van Nuvvana bij herroeping

   1. Als Nuvvana de melding van herroeping door de consument op
       elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze
       melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
   2. Nuvvana vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele
       leveringskosten door Nuvvana in rekening gebracht voor het
       geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 (veertien) dagen
       volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt.
       Tenzij Nuvvana aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten
       met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de
       consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar
       gelang welk tijdstip eerder valt.
   3. Nuvvana gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de
       consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere
       methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
   4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van
       levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Nuvvana de
       bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.


Artikel 9 – Uitsluiting herroepingsrecht

Nuvvana kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het
herroepingsrecht, maar alleen als Nuvvana dit duidelijk bij het aanbod, althans
tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
   1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan
       schommelingen op de financiële markt waarop Nuvvana geen invloed
       heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
   2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder
       een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij
       producten, digitale inhoud en/of diensten door Nuvvana worden
       aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de
       mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder
       leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder
      verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
   3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar
       alleen als:
         1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande
             instemming van de consument; en
         2. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht
             verliest zodra Nuvvana de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
   4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van
       accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of
       periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden,
       goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
   5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de
       overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan
       is voorzien;
   6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die
       niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een
       individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor
       een specifieke persoon bestemd zijn;
   7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
   8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of
       hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de
       verzegeling na levering is verbroken;
   9. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn
       met andere producten;
 10. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het
       sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan
       plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk
       is van schommelingen van de markt waarop Nuvvana geen invloed
       heeft;
 11. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur,
       waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
 12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van
       abonnementen hierop;
 13. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager,
       maar alleen als:
         1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande
             instemming van de consument; en
         2. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn
             herroepingsrecht verliest.


Artikel 10 – De prijs

   1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de
       prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd,
       behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in
       btw-tarieven.
   2. In afwijking van het vorige lid kan Nuvvana producten of diensten
       waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële
       markt en waar Nuvvana geen invloed op heeft, met variabele prijzen
       aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat
       eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod
       vermeld.
   3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
       overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van
       wettelijke regelingen of bepalingen.
   4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de
       overeenkomst zijn alleen toegestaan indien Nuvvana dit bedongen heeft
       en:
         1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
         2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te
             zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
   5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn
       inclusief btw.


Artikel 11 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

   1. Nuvvana staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan
       de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de
       redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de
       datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande
       wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
       overeengekomen staat Nuvvana er tevens voor in dat het product
       geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
   2. Een door Nuvvana, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte
       extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die
       de consument op grond van de overeenkomst tegenover Nuvvana kan
       doen gelden indien Nuvvana is tekortgeschoten in de nakoming van zijn
       deel van de overeenkomst.
   3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van Nuvvana,
       diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de
       consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan
       dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in
       de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.


Artikel 12 – Levering en uitvoering

   1. Nuvvana zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
       ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten
       en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
   2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Nuvvana
       kenbaar heeft gemaakt.
   3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene
       voorwaarden is vermeld, zal Nuvvana geaccepteerde bestellingen met
       bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een
       andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging
       vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts
       gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan
       uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De
       consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder
       kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
   4. Na ontbinding conform het vorige lid zal Nuvvana het bedrag dat de
       consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
   5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij
       Nuvvana tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf
       aangewezen en aan Nuvvana bekend gemaakte vertegenwoordiger,
       tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.


Artikel 13 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:
   1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is
       aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of
       diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van
       daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn
       van ten hoogste één maand.
   2. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
         ● te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een
            bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
         ● tenminste opzeggen op dezelfde wijze als deze overeenkomsten door
            hem zijn aangegaan;
         ● altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als Nuvvana voor zichzelf
            heeft bedongen.

Verlenging:
   1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
       het geregeld afleveren van producten of diensten, mag niet stilzwijgend
       worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
   2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor
       bepaalde tijd is aangegaan stilzwijgend worden verlengd voor een
       bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze
       verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan
       opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
   3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
       het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen
       stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument
       te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één
       maand.

Duur:
   1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de
       consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een
       opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de
       redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de
       overeengekomen duur verzetten.


Artikel 14 – Betaling
 
   1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende
       voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen
       te worden voldaan binnen 14 (veertien) dagen na het ingaan van de
       bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14
       (veertien) dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een
       overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan
       op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst
       heeft ontvangen.
   2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in
       algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling
       van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de
       consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering
       van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen
       vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
   3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of
       vermelde betaalgegevens onverwijld aan Nuvvana te melden.
   4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en)
       voldoet, is deze, nadat hij door Nuvvana is gewezen op de te late betaling
       en Nuvvana de consument een termijn van 14 (veertien) dagen heeft
       gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het
       uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog
       verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Nuvvana
       gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten
       in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15%
       over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende
       € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van €
       40,=. Nuvvana kan ten voordele van de consument afwijken van
       genoemde bedragen en percentages.


Artikel 15 – Klachtenregeling

   1. Nuvvana beschikt over een voldoende bekend gemaakte
       klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
       klachtenprocedure.
   2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen
       bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd,
       volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Nuvvana.
   3. Bij Nuvvana ingediende klachten worden binnen een termijn van 14
       (veertien) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.
       Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt
       door Nuvvana binnen de termijn van 14 (veertien) dagen geantwoord
       met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument
       een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.


Artikel 16 – Geschillen

   1. Op overeenkomsten tussen Nuvvana en de consument waarop deze
       algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands
       recht van toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit de
       overeenkomst en/of deze algemene voorwaarden zullen worden
       voorgelegd aan de bevoegde rechter van het arrondissement waar
       Nuvvana kantoor houdt.


Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

   1. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende
       bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen
       schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de
       consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een
       duurzame gegevensdrager.